Bemutatkozás

Farkas Renáta vagyok

Az ülőmunkát végzők gerincspecialistája, személyi edző.

Speciálisan azzal foglalkozom, hogy ülőmunkát végzőknek segítsek. Vendégeim egyéni állapotához igazodva, sajátosságaikat, esetleges deformitásokat figyelembe véve építek fel számukra mozgásprogramot. Fő célom a gerinc egészségének megőrzése, meglévő panaszok esetén azok enyhítése, illetve hogy a gyenge és merev test helyett vendégeim elérjenek egy energikus, erős, rugalmas testet, amellyel mind a munkájuk, mind a mindennapi tevékenységeik során könnyednek és lendületesnek érzik magukat.

Miért épp a gerinc és az ülőmunkát végzők?

Érezted már úgy, hogy reggel felkelsz, és belehasít a fájdalom a derekadba? Minden porcikád merev, közben azon gondolkozol, hogyan fogsz kikászálódni az ágyból, vajon jobbra vagy inkább balra dőlj? Hiszen készülni kell, időben be kell érni a munkahelyre!

Néhány perc gondolkodás után veszel egy mély levegőt, majd minden erődet összeszeded, és kigurulsz az ágyból. Ahogy járkálsz, „bejáratódnak” a tagjaid, és bár kicsit enyhülnek a fájdalmak, a nap során újra és újra visszatérnek, mihelyst kicsit hosszabb időt töltesz egy pozícióban. Elmélyedsz a munkádban, repül az idő, de oda kell menni a nyomtatóhoz. Újra nagy levegő, feláll, odasétál – diplomatikusan fogalmazva, mert a mozgásod olyan, akár a roboté-, papír kivesz, visszaül… Ördögi körként kísért egész nap a mozdulat, a végére már a fejed is belesajdul.

Munka után hazamész, elnyúlsz a kanapén. Hulla fáradt vagy, megérdemled a pihenést. De csak forgolódsz, most már nemcsak a derekad sajog, hanem a vállad, hátad, térded is. Tulajdonképpen tetőtől-talpig mindened. Valahogy elalszol, majd szitkozódsz, mikor újra megszólal az ébresztő. És kezdődik minden előröl…

Nekem így nézett ki egy napom, mikor életem első munkahelyén dolgoztam, és ülőmunkát végeztem. Fiatal korom ellenére – húszas éveim elején jártam – fizikai panaszokkal küzdöttem, napi 8-10 órát görnyedtem a számítógép és az akták felett, folyamatos szellemi összpontosítással. Bár sikeres voltam a munkámban, mégis egy csődtömegnek éreztem magam a nap végén, és szégyelltem magam, amiért a korábban oly sportos lány úgy mozog, akár egy öregasszony.

Egyik nap aztán az egyik kolléganőm mondata a szívembe nyilallt: „Ne elégedetlenkedj, most vagy életed csúcspontján, ez innentől kezdve csak rosszabb lesz.”

Aznap este belenéztem a tükörbe, és a szemembe nézve szégyelltem magam. Hol van az a kislány, aki tornász akart lenni? Hol van az a kamasz, aki arról álmodozott, hogy táncosként lendületesen suhan egyik edzésről a másikra, majd bezsebeli a csodáló tekinteteket? Hol van az a fiatal lány, aki ruganyosan lépkedett a főiskola folyosóján, és elképzelte, ahogy magabiztos dolgozó nőként futással indítja a napját, majd fitten beleugrik a csinos kiskosztümbe?

Ugyan már nem vágytam sem csillogó színpadra, sem mások irigykedő tekintetére, de az érzésre igen. A könnyed mozdulatokra, a rugalmasságra, a szép, büszke testtartásra, a kicsattanó energiára olyan tűzzel vágytam, hogy elhatároztam, igenis ilyen leszek. Bebizonyítom, hogy ez lehetséges, és nem igaz, hogy innentől kezdve ez már csak rosszabb lesz.

Nem akartam beletörődni ebbe, kislányos dacomat elszántsággá fordítottam át, és elhatároztam, bármennyi időt és energiát kell belefektetnem, akkor is megcsinálom: én leszek az az energikus, erős, lendületes nő, aki mindig is lenni akartam. Újra érezni akartam azt a megmagyarázhatatlan földöntúli örömöt, amit akkor éreztem, amikor kislányként a tornaedzéseken a gerendán ugrottam a cigánykereket. Amikor kamasz koromban a színpadon táncolva átadtam magam a koreográfia könnyedségének, és éreztem, hogy végigfut a libabőr a karomon. Amikor nyáriszünetekben hajnali 5-kor felkeltem, csak hogy kimenjek a stadionba futni, mert akkor éreztem igazán, hogy élek. És amikor fiatal felnőttként hétvégente az üres kollégiumi szobában bömbölő zenére mozogtam a magam által összekreált tornagyakorlatokból válogatva.

Másnapra cseppet sem lanyhult a lelkesedésem, sőt, alig vártam, hogy hazaérjek munka után, és bár ismét a kanapét választottam, de azt tudtam, hogy ezúttal kivételes céllal vagyok ott: meg akarom tudni, miként lehet edző belőlem. Aki keres, az talál, rá is bukkantam az akkori legszínvonalasabb edzőképző iskolára. Nem is adtam alább, azonnal beadtam a jelentkezésemet, éppen a határidő előtt néhány nappal.

Az iskola kemény volt, hiszen közgazdászként nem tanultam korábban anatómiát, edzéselméletet, gimnasztikát vagy koreográfiaépítést, a sportpszichológiáról nem is beszélve. Minden olyan új volt, mámoros, rengeteg információtömeg, vidám emberek, akiket összeköt a mozgás szeretete. Mikor újra végigfutott a libabőr a karomon, tudtam, hogy haza értem.
Imádtam a képzés minden percét, alig vártam a hétvégéket, hogy vonatra szállhassak, és utazhassak a fővárosba. Egy évvel később a kezemben fogtam a bizonyítványomat, melyre kék tintával nyomtatták rá: „Sportedző”.

Még aznap, miután már átvettem az oklevelemet, a mosdóban, ahogy a tükörbe néztem, megtorpantam. Eszembe jutott az a bizonyos nap, amikor ugyanígy mélyen a saját szemembe néztem. De már nyoma sem volt szégyenérzetnek…. büszke voltam magamra …. megcsináltam … és akkor, ott, az iskola mosdójában elégedett mosoly ült ki az arcomra.

Így kezdődött.

Ezután több fitneszteremben tartottam csoportos edzéseket, aerobikot és pulzuskontrollált kerékpáros tréningeket, valamint külföldön és itthon is dolgoztam sportanimátorként, amely óriási tapasztalatot adott, hogyan motiváljak másokat, és hogyan legyen élmény a mozgás mindenki számára.

Rengeteget beszélgettem a vendégekkel, akik szomorúan meséltek arról, hogy otthon a mindennapok során mennyi fizikai panaszuk van amiatt, hogy ülnek egész nap a számítógép előtt. Előjöttek az emlékek, amelyektől akkor már fényévekre éreztem magam.

A saját tapasztalat általi megértés azonban nem hagyott nyugodni, és mélyére ástam a dolognak, elkezdtem kutatni az ülőmunka okozta károkat, anatómiai hátterét, következményeit. Analitikus énem tudni akarta, mi történik az emberi testtel a sok ülés hatására, hogyan lehet enyhíteni a vendégek által oly sokat említett, valamint a saját bőrömön is tapasztalt panaszokat, és miképp előzhetőek meg a komoly mozgásszervi megbetegedések.

Mert bár engem a fájdalom segített ahhoz, hogy megtaláljam a saját utamat, de ez az én történetem. Igenis lennie kell megoldásnak, olyan módszernek, ami megadja ugyanezt a fizikai feltöltődést, könnyedséget, energiát a testnek, a mozdulatainknak akkor is, ha valaki nem sportol több órát minden nap. Dejavu érzés, ismét a kislányos dacom elszántságba fordult. Így miután hazaérkeztem Magyarországra, kíváncsiságomat tett követte, elvégeztem a gerinctréning képzést. Szerelem lett első naptól fogva.

Immár több mint 8 éve foglalkozom speciálisan gerinctréninggel, gerincedzéssel. Nap mint nap képzem magam, kutatom a témát egyetlen percig sem lankadó lelkesedéssel. A saját tapasztalataim, valamint a vendégeimmel való közös munka eredményeképpen az évek során kialakítottam egy saját rendszert, melynek sikerét vendégeim visszajelzései bizonyítják.

Ma már kifejezetten ülőmunkát végzőkkel dolgozom együtt, egyéni mozgásprogram keretében. Mindkét oldalamat igyekszem kielégíteni: a mozgás, és annak örömének átadása, valamint a másoknak való segítségnyújtás a vendégeimmel való közös munka során kap teret. Vállalkozói, analitikus énem pedig a szakma kutatásában, a folyamatos önfejlesztésben, valamint a vendégeim képességeinek, fejlődésének tanulmányozásával és az edzések gondos megtervezésében, felépítésében ölt testet.

Határtalan boldogsággal tölt el, ahogy látom a vendégeimen a fejlődés okozta örömöt, a pozitív visszajelzések mindig megmelengetik a szívemet. Tudom, hogy jó úton járok, és érzem, hogy a helyemen vagyok.

Végzettségeim:

– Közgazdász (Tessedik Sámuel Főiskola Gazdasági Főiskolai Kar)
– Sportedző – aerobik szakág (Fitness Company)
– Személyi edző (Fitness Company)
– Sportrehabilitációs tréner (Feövenyessy Medical Fitness Akadémia) 

Szakmai továbbképzések:

– Testegyensúly gerinctréning oktató
– Kinesiology taping / sporttaping
– SMR (self myofascial release) a sport- és mozgásszervi rehabilitációban

Egyéb sportvégzettségek:

– SpinRacing kerékpárfitness oktató
– X-Training Crossover Fitness oktató
– Gymstick Muscle Instruktor

– Get Fit Instruktor – Felfüggesztés training

Te se rokkanj bele az ÜLŐMUNKÁBA

Érdekel, hogyan tudsz megszabadulni az ülés okozta panaszoktól, és gyenge, merev test helyett szeretnél elérni egy energikus, erős, rugalmas testet, amelyben könnyednek és lendületesnek érzed magad?

Ülőmunkát végző klienseim már az együttműködést követő néhány héten belül energikusabbnak, rugalmasabbnak érezték a testüket, a sok ülésből adódó fizikai panaszaik enyhültek