info@farkasrenata.hu

A gerinctréningen csak hajlonganak, ez túl lightos. A sport az, amikor szétszadizom magam és hulla vagyok a végén…

Female personal trainer in a gym

Neked is vannak ilyen gondolataid? A sportot az intenzív testedzéssel azonosítod, ahol ömlik rólad az izzadtság, kicsinálod magad, a végén elterülsz a szőnyegen?

Gyakran számolnak be a vendégeim arról, hogy korábban ők is így gondolták. Vajon mi változtatta meg a véleményüket és a gondolkodásmódjukat? Egy kedves vendégem példáján keresztül te is megláthatod az üveggömb másik oldalát.

Timi 40-es évei elején jár, ülőmunkát végez, napi 8-10 órát ül a számítógép előtt. Szabadidejében szívesen sportol, fut, biciklizik. A közös egyéni munka elején mesélte, hogy annak idején véletlenül tévedt be egy gerinctréning órámra, és ha már ott volt, cikinek érezte volna, ha elmegy még az óra kezdete előtt. Azt hitte korábban, egy gerincóra csak a hajlításokról és nyújtásokról szól, ahol lassú balett-szerű mozdulatokkal kell hajolgatni. Ez tuti nem neki való, és halálra fogja magát unni.

Majd jött a meglepetés: gyakran kihívás volt végrehajtania a gyakorlatokat, pedig azt hitte, kőkemény szikla a teste, hiszen ő milyen sokat sportol. Változatosnak érezte, és annak ellenére, hogy „nem halt bele”, egyszerre fáradt el kellemesen, és töltődött fel energiával.

Itt egy kis megjegyzést szükséges beszúrnom a történetbe, hogy értsétek, min ment keresztül Timi azon a bizonyos órán: az edzés során helyet kapnak az erősítő, mobilizáló, nyújtó, egyensúlyi gyakorlatok egyaránt. Fókuszban a gerinc áll, az edzések célja a core stabilitás és erős, mozgékony, funkcionálisan jól működő test elérése, figyelembe véve a kötőszöveti struktúrákat. Vannak dinamikusabb és kevésbé dinamikus mozdulatok is. Folyamatos kontroll, tudatosság és saját magunkra figyelés szükséges.

Elengedhetetlen az alapok megteremtése, a helyes mozgásminták és tartások elsajátítása. Ha rosszul rögzült mozgással, helytelen terheléssel „szadizod” magad, akkor azzal többet ártasz magadnak, mint használsz. Gondolj csak bele: sokat ülsz a napod során, izmaid megrövidülnek, görcsösek, kötőszöveted feszes, rugalmatlan, ízületeid nincsenek beolajozódva. Ha erre rátolsz egy magas intenzitású edzést anélkül, hogy arra a tested fel lenne készülve, pláne, ha ezt helytelen mozgásvégrehajtással teszed, az sokként éri a szervezetedet. Borítékolhatod vele az előbb-utóbb bekövetkező sérülést.

Visszatérve Timire, ezután rendszeres látogatója lett az óráimnak. Néhány hónap elteltével arról számolt be, hogy javult a teljesítménye a sportban, a mindennapokban pedig azon kapta magát, hogy észreveszi a helytelen mozdulatokat és tartásokat, és automatikusan korrigálja azokat, anélkül, hogy ezen agyalna. Elkezdtek enyhülni az ülőmunkából fakadó panaszai, korábban elsősorban a vállában érzett fájdalmat, és gyakran érezte kötöttnek az izmait, beszűkültnek a mozgásait. Ez megváltozott, és új világ nyílt ki számára.

Nos, így kezdődött el a közös egyéni munkánk. Fokozatosan halad az úton, és a home-office alatt különösen érzi a pozitív hozadékait. Igénye lett arra, hogy rendszeresen beépítse ezt a fajta edzést is a mindennapjaiba, és a sok munka ellenére mindig szakít rá időt. Hiszen elmondása szerint ez a hivatásában, a hétköznapi életében és a hobbijában is a „teljesítményfokozója”.

Ha te is azt hiszed, hogy a gerinc típusú edzések, tornák nem neked valók, gondolkodj el a fenti sorokon. Van lehetőséged „meghalás” nélkül erős, energikus testet elérned. Érdemes tehát nyitottnak lenned, hiszen olyan kaput nyithat meg számodra is, amelyre nem is gondoltál korábban.

Ismét gerinctréner lettem

„Úgy tartod azt a gerincoszlopot, mintha egy Oscar díj lenne.” Ez a mondat a fotót készítő csoporttársam szájából hangzott el. Nagyot nevettünk, majd rájöttem, hogy

Tovább olvasom »

Szerzőről

Farkas Renáta vagyok
Az ülőmunkát végzők gerincspecialistája, személyi edző.

Speciálisan azzal foglalkozom, hogy ülőmunkát végzőknek segítsek.

Vendégeim egyéni állapotához igazodva, sajátosságaikat, esetleges deformitásokat figyelembe véve építek fel számukra mozgásprogramot.

info@farkasrenata.hu