info@farkasrenata.hu

Eleged van abból, hogy mindenki kockás hasú modellt akar faragni belőled, de közben az egész napos ülő munka miatt sajgó derekadra, a folyamatos enerváltságodra senki nem ad támogatást?

Exhausted woman

HOL MARAD A JÓZAN ÉSZ???

Az ebédszünetben felcsapod a telefonod, hogy megnézd, mi minden zajlik a nagyvilágban. Minden második képen azt látod, hogy izmos fiú vagányul befeszíti a bicepszét, az übercsini lány pedig testre feszülő ruciban, nyakatekert pozíciókban mosolyog, és süt az arcáról a „zen”. De még mindig nincs vége. Frászt kapsz, amikor meglátod, hogy az ismerősöd már megint megosztotta a telefonképernyőjét, hogy éppen mennyit, milyen útvonalon futott, ezzel is az arcodba dörgölve, hogy te milyen elvetemült vadállat vagy, mert nem mozogsz. Noha nem ez volt a képeket megosztó célja, te mégis személyes támadásnak érzed. 

Gyorsan tovább görgetsz, majd ismét az arcodba tolják a mondatot: „No pain no gain!” (azaz: fájdalom nélkül nincs fejlődés) – látod egy vicsorító súlyemelő fotójára montírozva a mottót. Te pedig csak forgatod a szemed, akárhányszor meglátod vagy meghallod ezt a mondatot. Kész, vége, eleged van ebből. Így hát a maradék idődet, ami maradt az ebédszünetből, inkább pásziánszozással töltöd. Végülis az is sport, elvégre ujjtorna, nem? 😛 

Bizonyára most azt mondod magadban, mi történhet, ha nem sportolsz? Majd nem posztolsz ki pózolós képet magadról, és nem hág tetőfokára a fizikai teljesítőképességed, legfeljebb így fog stagnálni az állapotod, na bumm.

Ha így gondolod, akkor sajnos én vagyok a rossz hír hozója: ha nem mozogsz, nem fogsz örökké ugyanebben az állapotban maradni, hanem fokozatosan romlani fog a fizikumod, és ezt már csak akkor fogod észrevenni, amikor komoly baj van!

„De én nem akarok gigászi izmokat, sem órákig izzadni vörös fejjel, és kilógó a nyelvvel, miközben levegőért kapkodok” – válaszolod szomorúan.

Megértem, ha frusztrál az, amit a környezetedben látsz. Nem motivál, ehelyett inkább kényelmetlenül érzed magad, mert egyrészt fényévekre érzed magad ettől, másrészt nem erre vágysz. Nem akarsz kilométereket futni nap mint nap, és nem akarsz indulni a következő fitnesz modell versenyen sem. 

Mire van neked szükséged? / Mit szeretnél TE? 

  1. Erős testet szeretnél, amivel biztonsággal eljutsz A-ból B-be, a lehető leggazdaságosabb üzemmódban anélkül, hogy attól kellene rettegned, hogy lefullad félúton. 
  2. Energikus testet szeretnél, amely segíti, hogy a hétköznapokban és a munkahelyeden helyt állj, és legprofibb lehess.  
  3. Rugalmas testet szeretnél, amely alkalmazkodik a stresszes napokhoz, és nem tesz rád egy plusz nyomást fizikai fájdalmak képében. 

A testmozgás nemcsak azt jelenti, hogy lefutod a maratont, vagy lenyomsz egy 60 perces kőkemény erőnléti edzést. A tévhit, ami bolyong a fejedben, hogy csak ezzel azonosítod a mozgást. Itt és most feloldozlak ezen gondolat-teher alól.

Én azt látom, hogy az edzők többsége abban segít az embereknek, hogy testépítők vagy súlyemelő bajnokok legyenek, és hogy beleférj az ideális testsúlyodnál két számmal kisebb ruhába. Csak az esztétikumon van a hangsúly. És mikor te is ezt látod, felteszed magadban a kérdést: „A hétköznapi létezéshez ki ad rendes támogatást?”

Én azzal foglalkozom, hogy „hétköznapi” emberek, akik egész nap ülnek, kompenzálni tudják azt a pusztítást, amit az egész napos, folyamatos ülés tesz rájuk. 

Míg a legtöbben azzal foglalkoznak, hogy csilli-villi fotót tudj posztolni magadról a kocka hasaddal a közösségi oldalakra, én azzal foglalkozom, hogy funkcionálni tudj a mindennapi életben. Hogy a mozgás öröm legyen, és megadja a hétköznapi tevékenységek és szeretteid körében töltött idő felszabadultságát. 

Nagyon szép egy dekoratív test, ez kétségtelen. De ha közben a te derekad fáj, sajog a hátad, a szív- és vérkeringési rendszered nem működik megfelelően, és még egy csomó problémád, panaszod van ezen kívül, amitől napi szinten szenvedsz, akkor mit ér az egész? 

Fantasztikus dolog, amikor valaki megnyer egy versenyt, vagy elér valamilyen csúcsteljesítményt. De valljuk be, az ember, hacsak nem sportoló, ritkán találkozik azzal a feladattal a hétköznapok során, hogy 50-100 kg-ot (vagy ennél többet) egyszerre meg kell megemelnie, vagy kétszáz kilométert kell egyhuzamban futnia. 

Azonban bizonyos mozgásokkal nap mint nap találkozik a tested, például guggolsz, mikor gyomlálod a növényeket a kertben, egyensúlyozol, mikor egy magas polcról pipiskedve veszel le egy tányért, és hajolsz, amikor összeszeded a gyerekek, vagy kis kedvenced játékait a földről. 

Hogyan érd el a vágyott célt?

  • Ahhoz, hogy a mindennapi mozdulatokat könnyedén és ruganyosan tudd végezni, anélkül, hogy megsérülnél, vagy meghúznád magad, szükséged van arra, hogy mozgasd a tested, mégpedig funkcionális jellegű gyakorlatokkal. Guggolj, húzz, tolj, sétálj, emelj, egyensúlyozz, ez mind-mind legyen része a mozgásprogramodnak, hiszen a hétköznapokban is gyakran alkalmazod ezeket a mozdulatokat. 
  • Minél változatosabb mozgásokat végezz! Mozgásprogramod egyaránt tartalmazzon erősítő, nyújtó, mobilizáló és egyensúlyi gyakorlatokat, különböző testhelyzetekben, és intenzitással. Hiszen ahhoz, hogy a különböző mozgások természetesek legyenek a tested számára, és hatékony lehess a mindennapok során, erős és egyben rugalmas gerincre, kötőszövetre, ízületekre, szalagokra, a felületes és mélyizmok stabil harmóniájára van szükséged.  
  • Törekedj a teljes tested átmozgatására! Például ne mindig csak bicepszre „gyúrj” 😛 Mozgasd át a teljes gerincedet, a válladat, karjaidat, lábaidat is, lehetőleg a tér minden irányába. 

Legyél TE a saját életed bajnoka! 😉

Ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan lehet a te élethelyzetednek, munkádnak megfelelően rád szabni egy adekvált gyakorlatsort, és edzéstervet, ami kifejezetten arra figyel, hogy a te hétköznapjaid, a munkád, az életed során jól tudj teljesíteni, akkor nyugodtan írj rám! Én napi szinten azzal foglalkozok, hogy ilyen embereknek segítek mint te. 

Nézzük meg a lehetőségeidet, és adok visszajelzést. 

Ha pedig nem tudok segíteni, akkor elirányítalak valaki máshoz. 

Ismét gerinctréner lettem

„Úgy tartod azt a gerincoszlopot, mintha egy Oscar díj lenne.” Ez a mondat a fotót készítő csoporttársam szájából hangzott el. Nagyot nevettünk, majd rájöttem, hogy

Tovább olvasom »

Szerzőről

Farkas Renáta vagyok
Az ülőmunkát végzők gerincspecialistája, személyi edző.

Speciálisan azzal foglalkozom, hogy ülőmunkát végzőknek segítsek.

Vendégeim egyéni állapotához igazodva, sajátosságaikat, esetleges deformitásokat figyelembe véve építek fel számukra mozgásprogramot.

info@farkasrenata.hu